+Google
Facebook
چهارمین سالگرد تولد تفلیس.کام
خانه > اقتصادی, خبر, سیاسی, گردشگری > از سرگیری پروازهای مستقیم میان ایران و گرجستان توسط شرکت های هواپیمایی ماهان و آتا

از سرگیری پروازهای مستقیم میان ایران و گرجستان توسط شرکت های هواپیمایی ماهان و آتا

از سرگیری پروازهای مستقیم میان ایران و گرجستان توسط شرکت های هواپیمایی ماهان و آتا

به گزارش تفلیس.کام، ‘ گورام جالاگونیا ‘، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، از دستیابی به یک توافق اولیه، برای از سرگیری پروازهای مستقیم میان ایران و گرجستان، توسط شرکت های هواپیمایی ‘ ماهان ‘ و ‘ آتا ‘ خبر داد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گرجستان، زمان شروع پروازهای آزمایشی ماهان و آتا از تهران به تفلیس را طی ماه ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر 1394) اعلام کرد و افزود در صورت رسیدن به توافق در جزئیات مسائل فنی و داشتن توجیه اقتصادی، این پروازها ادامه خواهند یافت.

هواپیمایی ماهان، شرط خود برای ورود به آسمان گرجستان را، تسهیل صدور ویزا برای اتباع ایران اعلام کرده بود که به نظر می رسد در پی سفر اخیر مقامات گرجی به تهران، توافقاتی در این زمینه، میان مقامات دو کشور حاصل شده است.

پروازهای مستقیم میان ایران و گرجستان، با انجام آخرین پرواز هواپیمایی ‘ فلای ویستا ‘ در مسیر تفلیس – تهران – تفلیس، از تاریخ 9 اکتبر 2014 (17 مهر 1393) متوقف شده بود.

  1. كريميان
    11 خرداد 1394 در 21:00 | #1

    بعد از يكسال آواره كردن ايراني ها و جواب سر بالا دادن !!واقعا باعث تاسفه كه ما ايراني ها دوباره به چنين كشوري بريم و سرمايه ببريم و دست آخر هم بي احترامي ببينيم .اينها كه گفتن ايراني ها هيچ سودي براي كشور ما نداشتن ،چي شد نظرشون عوض شد!!!كشور به اين بي قانوني تو كره زمين وجود نداره !از خواب بيدار ميشي ميبيني كل شركت و زندگيت به باد رفته

  2. كريميان
    11 خرداد 1394 در 21:09 | #2

    من حاضرم شرط ببندم دوباره با بهبود وضع اقتصادي رفتارهاشون تكرار ميشه ؛كمي هم غرور داشتن بد نيست ؛نه اينكه مجددا دلار برداريم بريزيم تو چنين كشوري بعدهم بيرونمون كنن و بگن همينه كه هست!!!!

  3. احمد
    11 خرداد 1394 در 22:02 | #3

    يعني ميخوان تو فرودگاه ويزا بدن ؟؟؟؟

  4. كريميان
    11 خرداد 1394 در 22:46 | #4

    اگر قصد كار در گرجستان داريد هرگز انتظار احترام ؛امنيت شغلي ومهمتر از همه معرفت از مردمش نداشته باشيد .

  5. مهران بزاز
    12 خرداد 1394 در 00:47 | #5

    مملکت بی در و پی کر، خدائیش اگر ایرانیها دوباره برن اونجا ، یعنی باید گفت شخصیت نداریم

  6. ناشناس
    12 خرداد 1394 در 04:16 | #6

    قطعا هیچ عاقلی دوباره اشتباه رو تکرار نمیکنه. اونها فعلا بخاطر اوضاع بد اقتصادی شان کمی مهربان شدن . نباید گول خورد . ابن کشور بی ثبات فقط باعث بدبختی مردمی بود که در آن سرمایه گذاری کردن . میخواهیم 100 سال سیاه ویزا ندن. یک شبه حساب های بانکی رو بستن و اقامت ها و ویزا رو کنسول کردن . نباید به اینها اعتماد کرد

  7. ناشناس
    12 خرداد 1394 در 04:17 | #7

    @كريميان
    هاست بر شما . آفرین

  8. محمد
    12 خرداد 1394 در 09:29 | #8

    فکر نمیکنید این بحث مدام داره تکرار میشه؟ که هی میایم میگیم اینا باعث شدن اعتماد از بین بره؟ خوب درسته, این اتفاق تو خیلی کشورها میافته حتی تو دوره بوش پسر تو آمریکا افتاد یا دوره احمدی نژاد ما, همین ترکیه که خیلیا سنگش رو به سینه میزنن مافیاشون بارها باعث بدبختی ایرانی ها شده, همون دوبی یه شبه ایرانی ها رو اخراج کرد و اقتصادش نصف شد, این اتفاقات در زمینه اقتصاد همیشه هست, من هم تو کردستان عراق سرمایه گذاری کردم هم تو ترکیه هم تو گرجستان و هم با ارمنستان کار میکنم, این اتفاقات هم همیشه افتاده , اون از داعش یا اون از کثافت کاری های مافیای ترکیه یا از تغییر دولت گرجستان یا فساد اداری ارمنستان, بالاخره دنیای کار بالا پایین داره, مطمئنا اگر یکسال اقتصاد گرجستان رو به بهبود بره دوباره سرمایه گذارها برمیگردن, اینها همه یکسری عدد هستن و متغیر.

  9. فرهاد
    12 خرداد 1394 در 11:51 | #9

    @كريميان
    @مهران بزاز
    @ناشناس
    دوستان عزیز، تسهیلات جدید برای سرمایه گذاری در گرجستان در نظر گرفته نشده و صرفا مربوط به گردشگری و سفر توریستی به گرجستان است و به نظر من توصیه به عدم سرمایه گذاری، عدم اقدام برای اخذ اقامت و یا عدم کار در گرجستان با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده موضوعیت ندارد.گرجستان اعلام نکرده که برای سرمایه گذاری یا موارد دیگری که شما مطرح کردید برای اتباع ایران تسهیلاتی در نظر گرفته و در حال حاضر برای این موارد از کسی دعوت نکرده.بحث فقط بحث توریسمه و نمیشه منکر این شد که گرجستان امروز به یکی از مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده.

  10. افشار
    12 خرداد 1394 در 12:14 | #10

    سلام
    دوستان همه کشور های دنیا پول شمارا می خوان شما حساب شده عمل کنید که نمی کنید
    وگرنه گرجستان کشوری نیست که آدم اقامت بگیره ویا سرمایه گزاری کنه آدم های فقیر
    و بدبختی هستن ، وقتی قرارداد میبندی خیلی دقت کن اجازه نده در روتاری به نفع آنها
    نوشته بشه، دوسال پیش خیابان روستا ولی در ا نحصا ر ایران ها بود ترکیه ای ها از دست
    ایرانی ها در آوردند .وقتی از 5 استان ایران هر روز یک پرواز به مقصد تفلیس برقرار بود
    گرجی ها خودشو نو گم کردند .هیچوقت گرجستان جزو اتحادیه اروپا نخواهد شد مگر در
    خو آب ، اگر ایرانیها به گرجستان نروند ارزش لاری به 400 تومان خواهد رسید، درود
    به شرف ایرانی که با اینهمه تحریم‌ و بی عدالتی همیشه سر افراز سربلند است.

  11. بی نام
    12 خرداد 1394 در 12:27 | #11

    دوستان عزیز،
    منم با حرف دوستمون محمد موافقم.
    این مسائل همه جا هست و این مساله هیچ ربطی به ایرانی ها نداره.
    چیزی که فراوونه شایعه های مختلف..
    بله، بنده هم چه قبل و چه بعد از این جریانات در گرجستان بودم و هستم. یه زمانی هم ویزا و اقامت ما هم دچار مشکل شد. اما بنده به حرف و حدیث ها اعتنایی نکردم و فقط منابع معتبر رو پیگیری میکردم.
    هر اتفاقی میافتاد، میگفتن بله ! دارن با ایرانی ها این کار رو میکنن، اون کار رو میکنن !
    ولی اکثر قریب به اتفاق این قوانین جدید و برخوردها و سخت گیری ها، برای خیلی از کشور های دیگه هم اعمال شده !
    هیچ جای قوانین جدید مهاجرتی و اقامتی و اعمال محدودیت های جدید و قدیم، قید نشده بود و نشده که این قوانین مربوط به کشور خاصی است. همه جا معمولا قید شده اتباع خارجه، یا حداقل، دسته بنده کردند، کشور های گروه A, B, C

    بله، مثلا در مورد حساب های بانکی، محدودیت های فراوانی هست که فقط مربوط به ایرانیاست، که اونم به خاطر تحریم هاست. این سالهایی که با همه ی این تحریمها، برای همه ی ایرانی ها حساب باز میکردند (نه همه ی بانکها) ، کسی نیامد تشکر کنه، بگه دستتون درد نکنه که حالا شما دارید مارو تحویل میگیرید.
    تا اینکه، زمانی رسید که دستشون به خاطر یک تیم بزرگ ایرانی (که کارشون فقط پولشویی و فروش نفت ایران بود، که CIA شناسایی شون کرد) رو شد، بهشون فشار آوردن که نمی تونین به ایرانی ها به این راحتی سرویس بدید !
    بعدش دیگه ملته شریف ایران، شروع کردن به حرف و حدیث که بله ! اینها شکم شون سیر شده !

    بله، در اینکه بسیاری از قوانین جدیدی که گذاشتن، فوق العاده اشتباه و بعضی شون مسخره است، شکی نیست.
    در اینکه مردم اینجا، معرفت و عقل و شعور درست و حسابی ندارن، در این هم شکی نیست.
    در اینکه اینها فقط به فکر خودشونن در این هم شکی نیست.

    ولی ما اگر عقل و شعور داریم، حداقل استفاده کنیم، و بیشتر در مورد مسایل پیرامونون فکر و استدلال کنیم.

    اینها دارن خودشون رو میکشند که بتونین در سالهای خیلی دور، التماس کنند که اروپا قبولشون کنه! برای همین یکسری از قوانین رو مجبورند اعمال کنند.
    با همه دیوانگی و نادانی ای که دارن، بالاخره باالجبار، برای جذب بیشتره توریست، ویزای توریستیه اینترنتی (https://www.evisa.gov.ge/GeoVisa/) رو راه اندازی کردند که واقعا به همه هم میدن. فقط ده روز باید صبر کرد.
    حالا اینکه ایرانی ها، هنوز که هنوزه منتظر هستند، ویزا به صورت لب مرزی بشه، جای بسی تعجبه !

  12. ناشناس
    12 خرداد 1394 در 13:42 | #12

    @كريميان
    من هم با شما موافقم

  13. فرهاد
    12 خرداد 1394 در 14:10 | #13

    @افشار
    نوتاری نه روتاری!

  14. كريميان
    12 خرداد 1394 در 20:20 | #14

    جناب افشار كاملن با صحبتهاتون موافقم ,
    ؛ايراني ها خيلي جاها رو تو دنيا آباد كردن و تحقير و توهين هم شنيدند،فقط بريد و از كساني كه٧سال قبل تفليس بودند وصف حال اين كشور رو بپرسيد.

  15. افشار
    12 خرداد 1394 در 21:23 | #15

    سلام آقا فرهاد ممنونم از گوشزد شما اشتباه املایی بود ببخشید

  16. افشار
    13 خرداد 1394 در 09:50 | #16

    سلام آقای کریمیان
    من 6 ساله در مسیر گرجستانم از زمان ورود ساکاشولی بقول خودشون انقلاب مخملی
    این کشور را در واقع از زمان بدون ویزا ایرانی ها آباد کردند ، حالا که پای 700شرکت
    ایرانی از گرجستان قطع شده یعنی حسابها شون بسته شد ، رکود اقتصادی شروع شد
    حالا به این نتیجه رسیدن که اشتباه کردند میخوان این اشتباه را جبران کنند،
    اما اعتماد ایرانیها سلب شده چون من وقتی به بانک جورجین مراجعه کردم گفتم چرا حساب
    من مسدود شده خانم با خنده جواب داد از آمریکا بپرس چون دستور از آمریکاست ،
    من خودم رغبتی به بازگشت ندارم هرکسی سئوال بکنه من توصیه میکنم نکن ، حتی
    ازدستا نم 2 نفر سرمایه سنگینی میخواستن ببرن من توصیه کردم در کشور دیگر
    این کار را انجام بدهید، چون خلایق هرچه لایق

  17. عليرضا لايق
    13 خرداد 1394 در 11:01 | #17

    سلام
    به هر حال گرجستان يك كشور در حال توسعه است و با تعويض روسا و به اجبار مجبور به تغيير قوانين به نفع روسيه ، ايران / تركيه / آمريكا / اتحاديه اروپا و … مي شن . و هنوز از خامي در نيومدن . بعضي از حركاتشون خيلي بي ثباته كه به خودشون بيشتر ضربه ميزنن . در اين شكي نيست ….از حركات زشت بعضي از ايرانيها هم غافل نشويد كه چه كارهاي بچه گانه اي انجام شد.

  18. عليرضا لايق
    13 خرداد 1394 در 11:04 | #18

    و هنوز هم فكر نكنم اين پروازها با اين تعدادمسافر براي شركت هاي هواپيمايي به صرفه باشه .

  19. ahmad
    13 خرداد 1394 در 12:34 | #19

    دوستان محترم هرچی در مورد گرجستان مینویسین درست… ولی دو سه تا مسله رو فراموش نکنین..
    – گذاشتن ویزا به نظر من کار خوبی بود(درسته الان من خودم واسه رفتن به تعطیلات مشکل دارم)… چرا؟ چون هر کی شب با باباش دواش میشد صبح روز بعدش تو گرجستان بود.. البته توهین نباشه 80درصدشون هم ادم درست و حسابی نبودن…
    – سپاه و اطلاعات اونقدر از طرف گرجستان تحریمها رو دور زدن که اخر سر صدای دولتهای تحریم کننده در اومد. (هرکی خدمت سربازی رفته باشه میدونه که : تنبه برای همه ولی تشویق برای 1 نفر …
    – شرایط گرجستان هر چی باشه از شرایطی که در کشور اذربایجان هست بهتره..( هر چی باشه قانون داره ، رشوه نداره ، (من الان 11 ساله اینجا ازدواج کردم فقط اقامت 6 ماه میدن) ، واسه اقامت کاری علاوه بر رشوه مالیاتی باید 5 نفر رو مشغول کنی ، واسه اقامت تجاری باید 100000دلار همیشه در حساب بانکی شرکتت باشه ، باز کردن شرکت هم مصیبتی دیگری است ، امنیت کاری و مالیاتی رو فکر نکنم اگه بگم شما دوستان بتونین باور کنین…. و خیلی چیزای دیگه که با نوشتن تموم نمیشه….
    – گرجستان جای شکر داره…

  20. علی
    13 خرداد 1394 در 13:02 | #20

    سلام دوستان گرجستان کشور بدی نیست مردمش شبیه ما ایرانی ها هستن یه خورده دوست دارن خالی ببندن و بچاپن بقیه رو یه سری مشکلات تو گرجستان که برای ایرانی ها پیش امد مربوط میشد به تحریم ها یه سری دیگه از مشکلات مربوط میشد به مردم گرجستان یهو دیدن کشور پر خارجی شده با ماشین و آپارتمان های خوب فکر کردن ما اومدیم کار اونارو اشغال کردیم و پولدار شدیم و یادشون رفتدکه اینجا حقوق 300 لاریه و همه پولا از خارج اومده جو گرفتشون و گفتن ما ایرانی ها عراقی ها و خاور میانه ای ها رو نمی خوایم دولت جدید اومد سر کار و از رو بی تجربگی همه رو بیرون کرد حالا دو زایشون افتاده که بابا با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه با اروپا گفتن گرجستان اروپا نمیشه پول میخواد سرمایه گذاری میخواد کسی هم از اوروپا و آمریکا پا نمیشه بیاد اینجا زندگی کنه بنابراین باید هوای خاورمیانه و آسیایی هارو باید داشته باشند

  21. افشار
    13 خرداد 1394 در 14:09 | #21

    سلام علی جان
    تمام حرف های شما واقعیت داره ، کمی به خودشون اومدن اما هنوز ایرانی هارا خوب نشناختن ، من شخصا انگلیسی
    را دیدم که خیلی شا کی بود من کمی آورمش کردم، می گفت این چه کشوریه .
    گفتم کمی تحمل داشته باش دفعه دیگه بهتر میشه ، انشالله قدر ایرانیها را بدونن

  22. ناشناس
    13 خرداد 1394 در 15:59 | #22

    ماهان امکان ندارها بگذارد . اونها عاقل تر از این هستند که برای جای بی ثباتی مثل تفلیس پرواز بزارند . شاید این اشتباه رو آتا تکرار کنه . چون فکر میکنم مثل اون سالها باز ایرانیها عقلمون رو از دست دادن و برای پول خرج کردن میرن گرجستان . اما اشتباه کردن و ضرر خواهند داد . در حال حاضر سیستم ویزای گرجستان فقط با کارت اعتباری قابل انجام است که برای ایرانی ها این امکان وجود ندارد . سفارت هم که طبق روال قبل با مبلغ 50 دلار و مدت زمان حداقل دو هفته ویزا صادر میکند . چه کسی حاضر است کشور مشابه و چه بسا به مراتب بهتر از هر جهت مثل ارمنستان رو ول کند و به گرجستان برود .

  23. بی نام
    13 خرداد 1394 در 17:16 | #23

    @ناشناس
    دوست عزیز، پرداخت ویزا رو الان هر کسی میتونه برای شما انجام بده، اژانس های مسافرتی هم این کار رو برای شما انجام میدن. زمان صدور هم حداکثر ده روزه که یک هفته ای هم معمولا صادر میشه. قیمت هم از 50 به 20 کاهش یافته.

    درضمن ارمنستان هم واقعا با گرجستان قابل قیاس نیست !
    موفق باشید.

  24. محمد
    13 خرداد 1394 در 23:29 | #24

    @ahmad
    اقای احمد اقا شما حتما یه مشکلی داری که بهتون فقط 6 ماهه میدن .بعدشم این قوه خونه گرجستان کجا اذربایجان کجا ؟شما چی رو با چی مقایسه کردی؟در ضمن منم 5 ساله ازدواج کردم و الانم اقامت 5 ساله د ارم .به کسی هم که مشکلی نداره به راحتی میدن اقامت

  25. احمد
    14 خرداد 1394 در 17:09 | #25

    با هركسى دشمنى داريد بفرستيدش آذربايجان كلاه بردارى رشوه و بى قانونى بى داد ميكنه

  26. كريميان
    15 خرداد 1394 در 20:20 | #26

    ممنون اقاي افشار كاملن موافقم ،واي به ما ايراني ها كه پول و فكر و خلاقيت ميبريم و تازه جواب نه هم ميشنويم؛بله اعتماد از بين رفته .

  27. nader
    16 خرداد 1394 در 12:39 | #27

    افشار :
    … دوسال پیش خیابان روستا ولی در ا نحصا ر ایران ها بود ترکیه ای ها از دست
    ایرانی ها در آوردند .وقتی از ۵ استان ایران هر روز یک پرواز به مقصد تفلیس برقرار بود
    گرجی ها خودشو نو گم کردند .

    برای چی الکی جو میدید؟!
    بله، 2 سال پیش در خیابان روستاولی پر بود از مغازه های ایرانی اما خوب این ظاهر قضیه است. این رو هم بگید که همشون یک کار میکردند و اون هم اخذ اقامت، ثبت شرکت، اجاره آپارتمان که همشون دلالی بود و کلاه گذاشتن سر بقیه ایرانیهایی که میومدن گرجستان و همشون هم رو هم سرمایشون به 100 هزار دلار هم نمیرسید و فکر میکردن الان خدای سرمایه گزاری هستند.

    کی هر روز از 5 تا استان ایران پرواز همزمان به گرجستان بوده !!! تا بوده فقط از تهران بوده و البته برای مدت محدودی تو تابستون از مشهد و اصفهان هم بوده که البته اون هم چارتر بود و برای تور که دیدن مسافر نداره و پروازها لغو شد. البته از تبریز هم پرواز بود که اون هم بخاطر این بود که پایه پروازهای آتا از تبریز است. پس هر روز از 5 تا استان ایران به گرجستان پرواز نبوده. تهران که پایتخت بود کلا دو روز پرواز داشت نه همه روزه.

  28. محمد
    16 خرداد 1394 در 14:27 | #28

    حالا این داستان داره کلا خنده دار میشه, من از سالهای پیش رفتم گرجستان, حساب باز کردم, مغازه خریدم, شرکت ثبت کردم, هنوز که هنوزه هم حسابم کار میکنه هم شرکتم هم مغازه ام و هم اقامتم, اینکه یکسری رفتن یا کار غیر قانونی کردن یا بدون اطلاعات یه کارای اشتباهی کردن دیگه مقصرش گرجستان نیست, اینکه شما بدون تحقیق و تفکر و دانش رفتی و به مشکل خوردی مقصرش خودتی, وگرنه تو اوج زمانی که حسابها رو میبستن من تماس گرفتم با بانک گرجستان و صحبت کردم اونها هم چک کردن و گفتن حسابتون هیچ مشکلی نداره,
    درسته قضیه ویزا کار غلطی بود اما من یکی هربار اقامتم بدون مشکل تمدید شد چون مدارکم کامل بود,
    خیلی از ایرانی ها هنگام انتقال پول نمیدونستن تو سیستم اتحادیه اروپا باید برای ریزترین نقل و انتقالات دلایل مستدل و کامل بنویسی و بی حساب کتاب کار کردن و خوب اون شد که حسابشون بسته شد.
    اینکه گرجیها کلاه بردارن آخر حرف مفته, تو مملکت خودمون اینقدر داریم که میتونیم به کل دنیا صادرات هم داشته باشیم, هر مملکتی میتونه این تیپ آدمها رو داشته باشه, کلا کسایی که یهو برای یه جامعه یه نسخه کلی میدن رو نباید رو حرفشون حساب کرد, وگرنه گرجیها توشون آدم احمق دارن, کلاه بردار دارن, از اونطرف آدم منصف و سالم هم دارن عین خودمون و عین بقیه کشورها.

  29. هرمزد
    17 خرداد 1394 در 17:54 | #29

    درود بر محمد عزيز كاملا درست ومنطقي نوشته ايد
    غرض ورزي امثال كريميان بر همگان ثابت شده و تكراري بودنش آزار دهنده است.

  30. مجید
    17 خرداد 1394 در 19:28 | #30

    @محمد
    دوست عزیز حرف های شما بعضی جاهاش مورد داره … حساب امکان نداره کار بکنه مگر اینکه فقط حوالجات داخلی بزنید …. تشریف ببرید بانک ها همه همین رو میگن . کلا ما ایرانی ها هر جای دنیا حساب داشته باشیم و حتی اگر اقامت اون کشور رو داشته باشیم فقط توی همون کشور میشه وجه رد و بدل کرد به هیچ عنوان نه میتونید وجه حواله ای به خارج از اون کشور بزنید نه میتونید دریافت کنید .

    سیستم اتحادیه اروپا ربطی به گرجستان توی ارسال حوالجات نداره کما اینکه بنده هم حساب شرکتی در گرجستان دارم هم لیتوانی (که لیتوانی عضو اتحادیه اروپا هست اما گرجستان نیست) از لیتوانی به حساب شخصی حتی ایرانی های مقیم دوبی حواله میزنم …. اما مثلا بانک گرجستان میگه پاسپورت طرف رو باید اسکنش رو بدید وگرنه حواله نمیزنم…. یا مثلا 2 تا فاکتور دو طرفه هست 3000 دلار ما باید بدیم 1000 دلار اونا باید به ما بدین ، هر دو فاکتور رو به بانک گرجستان میدیم میگیم مابه التفاوتش رو ما باید پرداخت کنیم اصلا حالیشون نمیشه چی مشد بد تر از چینی ها . میگن به اون شرکت بگید توی فاکتورشون بدهی رو کم کنن !!! یعنی دستور میدن به شرکت دیگه بگیم چطوری فاکتور بزنن !!!

    در مورد صحبت اخر کلاهبرداری، بله فرمایش شما صحیح هست و همه جا هم آدم درست حسابی پیدا میشه هم بد …. با تمام این مسخره بازی ها توی گرجستان و اعصاب خورد کردن هاشون، من بین ایران و گرجستان ، اونجا رو ترجیح میدم زنگی کنم چون با شلوغی و آب و هوای ایران و کاغذ بازی های مسخره و خودتحریمی ها آبم توی یه جوب نمیره …. در اخر هم مقیم اوکراین هستم 2-3 هفته دیگه هم خدا بخواد برمیگردم هیچ جا از نظر فرهنگی و راحتی و زیبایی کشور اوکراین نمیشه برای من.

  31. محمد
    17 خرداد 1394 در 22:41 | #31

    من فکر نمیکنم جایی گفته باشم خواستم به حساب خارجی حواله کنم و فقط درباره حساب بانکی حرف زدم, معلومه ما ایرانی هستیم و نمیتونیم به سادگی ترنسفر خارجی داشته باشیم این مسئله تقریبا الان تو اکثر کشورها اتفاق میافته منم برای پرداختهای خارجیم از دوستای محلیم کمک میگیرم هر چند مثلا در آلمان با داشتن کارت اقامت تونستم به گرجستان ترنسفر کنم,
    منتها اینکه بیان بگن گرجی ها حساب همه رو همینطوری بستن حرف درستی نیست.
    منظورم هم از سیستم اتحادیه اروپا اینه که گرجستان هم به تبعیت از اونها و در واقع بانک جهانی سیستمهاش رو بر اون اساس چیده در سالهای اخیر و نباید هیچگونه انتقال پول بدون ذکر دلیل انجام بدید وگرنه با وجود ایرانی بودن ما هر لحظه امکان مشکل پیدا کردن حسابهامون هست.

    اینکه گرجی ها نسبتا ناشی هستن درسته و فکر میکنم تقریبا همه کشورهای مستقل شده از شوروی سابق همین داستان رو دارن چون سیستم کمونیستی بوده و اینها هنوز که هنوزه درگیر اون طرز فکر هستن و به قول شما خیلی رو اعصابن هرچند بازم بین این تیپ کشورها من گرجستان رو به همشون ترجیح میدم.
    اوکراین خیلی کشور باحالیه, هرچند فساد بدی داشت اما با وجود ساکاشویلی مطمئنا اودسا روزهای زیبایی رو در پیش داره امیدوارم هرجا هستید شاد و خوشحال باشید.

  32. مرتضی
    14 تیر 1394 در 00:09 | #32

    اقا ما بلیط ماهان گرفتیم واسه گرجستان شب پرواز مجوز رو قطع کردن و ملت رو حیرون..خاک بر سرشون

  33. عليرضا لايق
    16 تیر 1394 در 00:08 | #33

    آقا مرتضي چه تاريخي واسه گرجستان بليط داشتي ..

  34. بهزاد
    9 مرداد 1394 در 14:03 | #34

    سلام
    10 سالی هست تو گرجستان هستم بله درسته آدم های کلاه بردار زیاده ! که اکثرا یا گرجی نیستن (ارمنی تبار و آذری تبار) که خودشون رو گرجی جا می زنن !یا روستایی دور افتاده زندگی می کنن و اومدن مثلا یه شبه پولدار شن!تو این 10 سال حتی 1 لاری با گرجی ها تو تسویه حساب مشکلی نداشتم ولی اون افرادی که توضیح دادم تا دلتون بخواهد رنج دادن
    در مورد حساب بانکی هم بگم بعضی بانک ها زیاد سخت می گرفتن مثل تی بی سی بانک با اینکه وام بانکی داشتم ازشون حتی با مدارکم پول هم نمی شد بزارم تو حساب تا بدهیم رو پرداخت کنم چه برسه حواله بانکی !!!ولی بعضی بانکها حساب ها رو مسدود نکردن و فقط اجاره می دادن فقط به لاری در داخل گرجستان واریز کنی(مالیات و غیره …) برای حواله دلاری اگه حسابی در اروپا داشته باشین و ساپورت شه هیچ مشکلی ندارین!بعضی قانون هاشون مزخرفه و باید بسازی و راه چاره پیدا کنی در مورد اقامت هم هیچ ربطی به مدارک نداره !!! کامل باشه یا نه کاملا شانسی هست به بعضی ها دادن اقامت به بعضی ها نه!!جوابی هم نمی دادن یه ماده 15 و یه مادهه 18 می زدن و رد می کردن که معنیش بود وجود شما در کشور گرجستان مخاطره ساز امنیت هست!آدمی که 10 سال اینجا زندگی کرده خطر ناک نبوده و الان خطر ناک شد؟!یه سری اشتباه داشتن که دارن اصلاح می کنن ولی شخصا خوشحالم پای ایرانی ها از اینجا کم شد 10 سال پیش که اومدم هر خونه ای می خواستم اجاره کنم می گفتم ایرانی هستم کلی تحویل می گرفتن و بدون چون چرا خونه رو می دادن ولی الان برعکسه که تخصیر خودمون هم هست چون اشیا خونه ها رو خالی می کردن !کلا اینجا سرمایه میلیونی جواب نمی ده میلیون جمعیت چیزی نیست انتظاری بشه داشت برا امثال من که می خوان یه زندگی با آرامش داشته باشن و فقط محتاج کسی نباشن خوبه وگرنه جای سرمایه گنده نیست و اکثر ایرانی هایی هم که شکست خوردن دلیلش همین بود فکر می کردن اینجا خبریه و به بوی کباب اومده بودن دیدن نه بابا بوی چیز دیگس!!!

  35. بهزاد
    9 مرداد 1394 در 14:17 | #35

    جمیعت گمتر از 4 میلیون طبق آخرین سرشماریشون هست بالا اشتباه چاپی شد

  36. مهدی
    14 فروردین 1395 در 17:47 | #36

    راستش من تا همین امروز که تارنمای تفلیس را دیدم نمی دانستم که گرجی تبارهای ایران اینقدر از ایران دلخور هستند.چنگ در تاریخ مرسوم بوده بدبختانه و خود ایران هم بسیار مورد تاخت و تاز قرار گرفته.میراث روزگار پس از جنگ جهانی دوم “نا مشروع بودن جنگ” است.ما هم بعنوان آدمهای امروز از جنگ و اشاعه نفرت تبری می جوییم.بابت چنگیز مغول از مغولان امروز بدگویی نمی کنیم و بابت جنگاوران خود نیز شرمساریم.من دلم گرفت وقتی دیدم یک گرجی تبار ایرانی خود را ایرانی نمی داند.ایران کثیرالمله است و خود ما ممکن است نسب ترکی/روسی/هندی/ترکمنی/کردی/عربی داشته باشیم..

  37. امیرعلی
    18 شهریور 1395 در 00:06 | #37

    من یک گرجی ام …متولد ایران هرگز خود را ایرانی نمی دانم گرچه اجدادمن 400سال است که در اصفهان بوده اند …همانطور که شما مطیع روسیه هستید گرجستان هم باید اتحادیه اروبا همراهی کند تا مورد تحریم قرار نگیرد ما نفت .گاز نداریم تا بفروشیم

  38. ابراهیم
    22 شهریور 1395 در 22:38 | #38

    سلام ,همه ی مطالب را خوندم ,جالب بود هر کسی از ظن خود شد یار من ,اکثر دوستان (نه همه) دیدگاه شخصی خودشون را نوشته و متاسفانه تعمیم دادن به دیگران ,البته بعضی دوستان هم درست گفتند ,گرجستان کشور کوچیکی هست با جمعیت کم و نباید انتظار اتفاقات بزرگ را داشت ,ضمن اینکه از فروپاشی شوروی و شکل گیری کشورهای کوچک مثل گرجستان نهایتا ۲۰ الی ۳۰ سال میگذره و تجربه دموکراسی به شکل غربی وجود نداره ,گرچه ظاهرا گرجستان در بین تمام کشورهای عضو شوروی سابق پیشرو و پیشگام هست ولی هنوز اون ثباتی که در رفتار دموکراتیزه ی غربی ها وجود داره اینجا نیست , با تغییر دولت هاشون قوانین تغییرات زیادی میکنه حتی نسبت به خارجی ها که نباید اینطور باشه ,جدا از این مورد گرجستان برای رویارویی با رغیب قدرتمندش در حوزه ی نظامی (روسیه ) نیاز به حامی قدرتمندتری همچون امریکا و ناتو داره ,این اتفاق برای ایزان هم صادق هست و همیشه برای مقابله با دشمنش (امریکا) به دنبال حمایت روسیه بوده , پس هر موقع امریکا از گرجستان درخواستی داشته باشه باید همکاری لازم را داشته باشه که در مورد فشار بر ایرانی ها چاره ای جز این مورد نداشتند ,اما اینها یک روی سکه است که گرجستان مقصر هست ,اما روی دیگر سکه اشتباهات ایرانی ها شامل انجام اقدامات خلاف فرهنگ و عرف گرجستان هست ,مثلا متلک گویی به دخترها از ساده ترین اشتباهات فرهنگی و نگاه های بد و رفتارهای ناشایست در ساحل ,یا نشستن در کنار خانم ها در پارک ها وقتی صندلی های خالی در دیگر نقاط پارک موجود بوده ,اما در حوزه اقتصاد ,باید قبول کنیم ما ایرانی ها عادت به دلالی داریم ,اکثر مغازه های خیابون روستاولی برای دلالی بود و ارزش افزوده اش برای گرجستان صفر بود , ضمن اینکه دیدگاه اشتباهی ما ایرانی ها داریم که فکر می کنیم خیلی جاها مثل دبی را ما اباد کردیم ,واقعا این طور نیست ,سرمایه ی ایرانی در برابر دیگر سرمایه ها اصلا به چشم نمی یاد ,(نه صد در صد ,بعضی مواقع خوب بوده) ,حتی توریست های ایرانی کمتر به هتل میرن و شب را تو چادر می خوابن که کمتر هزینه کنن ,این بخشی از اشتباهات ما ایرانی هاست , در مجموع دلایل برای اتفاقات بد زیاده ,من هم ممکنه همه ی موارد را اشتباه گفته باشم و دلیلی بر درست بودن این نظر وجود نداره ,اما انچه مهمه تغییر در رفتار گرجستان پس از توافق ایران با جهان هست که به نظر میرسه گرجستان کمتر مقصر هست و رفتارشون دیکته شده از غرب هست ,بهتره هم ایرانی ها هم گرجی ها به گذشته خودشون برگردن جایی که دو ملت با علاقه زیاد نسبت به هم به گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی میپرداختن و نابخردی پادشاهان و حکومت ها تاثیری در دیدگاه مردم نداشت .

  39. ابراهیم
    22 شهریور 1395 در 22:43 | #39

    ضمنا من گرجی هستم و چهارصد سال هست ساکن ایران هستم ,خودم را صد در صد گرجی میدونم که بعد از چهارصد سال به زبان گرجی صحبت می کنم و همچنین خودم را صد در صد ایرانی می دونم چون با تمام ذرات وجودم عاشق ایرانم ,موفق باشد همه ی شما عزیزان

  40. Esi
    3 اسفند 1395 در 02:38 | #40

    @ابراهیم
    👏👏👏

دیدگاه ها مسدود است.

Batumi, Georgia, Gorjestan, Tbilisi, Teflis, آداب, آشپزی گرجی, باتومی, تفلیس, خینکالی, رسوم, طرز تهیه خینکالی, غذاهای گرجستان, غذاهای گرجستانی, غذاهای گرجی, غذای گرجی, فرهنگ, گرجستان, نحوه پخت خینکالی,